Wie zijn wij?

Lionsclub Arnhem Centraal is officieel van start gegaan op 16 oktober 2010. Wij zijn een gemengde Lionsclub van ongeveer 20 leden, in leeftijd variërend tussen de 40 en 65 jaar. De samenstelling van de club is zeer divers, van ZZP-ers en ondernemers tot mensen in het onderwijs. We ondersteunen verschillende goede doelen en steken graag onze handen uit de mouwen voor projecten in en om Arnhem. Daarnaast komen we tweemaal per maand bij elkaar om in vriendschap te vergaderen, te luisteren naar gastsprekers of excursies te ondernemen.

Wat doen wij?

Er zijn een aantal projecten die wij jaarlijks oppakken, zoals een wijnproeverij voor Stichting Leergeld, de natuurwerkdag voor het “Geldersch Landschap en Kasteelen” en NL Doet.

Lionsclubs werken ook samen in de regio, samen staan we sterk(er). Hieruit zijn de laatste jaren oa een tulpenbollenactie voor “Stichting het vergeten kind” en de actie “Arnhem Plasticvrij” voorgekomen.

Tot slot zijn wij ieder jaar actief betrokken bij de Lions International Youth Exchange. Een aantal van onze leden fungeren jaarlijks als gastgezin voor jongeren die in NL verblijven. En we zenden, in samenwerking met de “Weekendschool Arnhem” ook ieder jaar een jongere uit die normaal gesproken deze kans niet zou hebben. Kortom, we zijn een actieve club die graag de handen uit de mouwen steekt!

Wil je ook lid worden?

Om nog meer projecten op te kunnen pakken en daarmee meer mensen te kunnen helpen, streven wij naar een ledental van rond de 30. Heb je tijd over, of wil je tijd vrijmaken om mee te helpen? Klik dan hier voor meer informatie.